click!! click!!

MenjejakiSaya

Sunday, September 25, 2011

Jealous..Dia cantik

Hey..Morning..bla..blaa..bangun awal pagi nih. Hari Ahad duk rumah.hee nikmat hari Ahad..
Suka lah blogwalking pagi-pagi..Dah jadi macam senaman pagi pulak..pastu tengok Facebook pulak. hee Aku jenis yang suka tengok "perempuan-perempuan" cantik je. ta kata laa yang aku ta suka tengok yang hodoh. Masing-masing ada kelebihan kan.

Nak tau sebab apa aku suka tengok perempuan cantik?

First: "Suka tengok baju-baju diorang pakai. Cantik..Fasionable lah kata kan. Sambil-sambil tu boleh jugak lah aku tambah pengetahuan tentang berfesyen nih. Al-maklum lah aku ta berapa pandai sangat bab fesyen"

Second: "Diorang pandai make-up lah. Ala-ala artis gitu.."

Third: "Diorang suka buat review pasal product yang diorang guna. Yela..Orang cantik mesti guna barang mahal kan. and mostly semua hampir fikir..eh betul lah berkesan product tu sebab tu muka dia lawa..Padahal hamba Allah tu memang dah lahir lawa pun..HAHA aku slah seorang mangsa yang tertipu. Pandang ada product review esok tu terus gi rembat beli..aiyaa"

Fourth: "Paling yang aku suka tengok adalh perempuan yang cantik + ber'educated'..Sumpah tabik spring lah..Dah laa cantik..pandai pula..beljar tinggi-tinggi..mesti esok lusa hantaran diorang mahal kan..hee"

Moral of the story. Pape pun kita kena bersyukur di atas apa yang Allah bagi..Ta salah jika kita memperelokkan ciptaan Allah asalkan ta langgar hukum hakam rite?

Bila kita dah bekerjaya nanti baru lah senang nak jaga penampilan diri luar dan dalam kan. rasa ta patut pulak nak guna duit family pastu nak bergaya kan..hee