click!! click!!

MenjejakiSaya

Saturday, October 13, 2012

independent

Salam..okey ni update untuk kali kedua for today. tak ada benda nak buat kat rumah sewa so start lah mencari idea untuk luahkan apa yang tersirat dalam kepala otak. Nak bercakap pasal independent atau maksud lain berdikari. Cuba kita check diri kita adakah kita dah cukup berdikari..
Saya dah banyak belajar erti berdikari dari partner saya. Dia banyak ajar cara susah and hows to solve the problem. Dulu saya sangat demand. Tak mau naik moto laa tak mau naik bus laa..sampai la dia pun pening and fed up dengan saya. Pelan-pelan dia ajar saya. So saya pun pelan-pelan ikut his style.Saya kurangkan merungut dan bermalasan. Buat planning without depend on my family. I try with my own way. Cari keje cepat-cepat sedangkan masa tu saya tengah tunggu final result untuk semester terakhir Ijazah. Alhamdulillah dengan first try interview kat MYEG Services Sdn Bhd saya terus di offer position Account Executive. hee Syukur kepada Allah SWT. Dah masuk 3bulan saya bekerja and i really love my work. Stress kat mana-mana pun ada kan. Tambahan pulak saya bekerja di bawah big boss chines and of cos their expectation out of limit lines..hee Mula keja dulu cuak jugak..hari-hari ada je buat salah and my boss kena ajar. tapi sekarang tidak lagi. but im still continue my studies.
Sekarang sedang tunggu nak konvo kat UiTM Arau. Saya cita-cita nak ada satu business part time as my side income. InsyaAllah im moving toward. Mohon Allah permudahkan segala nya..Nak berjaya solat jangan tinggal okey..Remind to myself..kadang-kadang bila senang je mudah laa lalai dan lupa pada Yang Esa. :(