click!! click!!

MenjejakiSaya

Saturday, August 13, 2011

jangan cari terlalu sempurna

Salam..

Alhamdulillah. I'm getting stronger. :)
I'm looking forward. Looking where I'm suppose to be.
Bagi aku tiada halangan yang dapat halang aku untuk move one step towards.
Until now, thankful to Allah SWT. Di sisi aku sentiasa ada Mama Papa.
heee..:)

Daily routine as usual. Tak ada perubahan. Pegi keje balik keje.
Aku cuba mem"busy"kan diri untuk melupakan sesuatu. Bila benda tu datang menghantui fikiran aku, cepat-cepat aku berdoa dalam hati agar Allah tenangkan hati aku. Boleh bayang tak kekadang dalam kereta pun I'm keep on thinking how's he life so far?  Adakah baik-baik saja? Cukup makan ke dia? Hai lah..untung ada kawan macam aku.:)

Aku baca blog budak tu. Kekadang rasa dia macam hipokrit. Tak belajar ke cara menulis based on your true story. Ta payah kot nak add on cerita yang pada dasarnya nampak kau menipu. Kau sebenarnya nak cerita pasal aku kan. The problem is. benda tu ta betul lah.! Mai tanya aku dulu boleh ta? Kau kata couple dalam Islam haram. And what's the point yang kau couple dgn best friend aku Abdul Hakam? Kau ta rasa berdosa ke letak pasir dalam periuk nasi orang. Better kau bagitau dulu parents kau cerita yang betul. Cabul mencabul? Siapa yang salah? Kau tau ta. Kalau sorang ta kata YA, ta mungkin sorang lagi akan buat kan. Pakai otak bila nak buat naya kat orang. Astagfirullahalazim..Betapa besar nya cubaan dan dugaan yang Engkau berikan kepada sahabat aku.

Bila kita terlampau obses cinta kat seseorang lebih dari kita mencintai Allah SWT, akal dan nafsu akan menguasai kita. Nauzubillah..:(

Aku dah makin matang. Allah tunjuk kat aku satu petunjuk yang selama ni aku cari-cari di dalam doa di setiap sujud aku. Alhamdullilah. Engkau selamatkan aku. Buka mata dan hati aku untuk melihat kebesaran Engkau.

Moga satu hari nanti aku menjadi muslimah yang bertaqwa. Amin.