click!! click!!

MenjejakiSaya

Monday, December 6, 2010

10DEC2010

Malam nih memang tak rasa mengantuk..jam menunjukan pukul 12.49 a.m..sambil online YM dengan Hakam dan Loqman..aku terus hilang mood nak chatting..pabila terfikir pula pasal result exam..**sorry to both of you..im really not in the mood to gosip-gosip..=((10dec dijangkakan result akan keluar..aku takut..aku cuba sedaya upaya menjawab setiap paper dengan bersungguh-sungguh..tak pernah rasa dilema macam nih..hanya Tuhan yang tahu perasaan aku ketika nih..tak ada sorang pun yang dapat memahami situasi aku..aku nak jadi Accountant yang berjaya..mama papa pun nak aku jadi Accountant..even mama tak pernah tunjuk yamg dia ambil berat pasal study aku tapi aku tau jauh di lubuk hati seorang ibu, dia mengharapkan sesuatu yang besar dari  aku sebagai anak sulung dalam keluarga..berat tanggungjawab sebagai anak sulung..aku nak jadi contoh kepada adik-adik..biar depa bangga kak long depa berjaya..ingat lagi masa aku grad Diploma kat UiTM Shah Alam..Mama Papa Nabila Boy Talia Tana kecuali Kak Ngah yang tak dapat ikut sebab time tu dia ada presentation kat UUM..huihh terpaksa laa aku make up sendiri tanpa engkau..engkau nama panggilan untuk aku dan Nadiah..Mama Papa pakai baju sedondon colour pink..Papa pakai baju batik..Mama pakai baju kurung..nampak dari muka depa rasa bangga bila aku naik pentas..aku berharap sangat dapat bagi moment macam tu lagi kat Mama Papa..nak grad Degree..nak bagi lagi sekeping gambar konvo kat Mama untuk letak kat dinding..sejujurnya jauh di sudut aku, aku nak berjaya..untuk practical semester nih terpaksa aku tangguhkan..aku menangis setiap kali di tikar sembahyang..bukan nak tunjuk betapa baiknya aku..aku menangis keinsafan..menangis untuk menunjukan penyesalan? its the only way macam mana aku nak melepaskan segala kekusutan di minda dan di benak hati ku..penyesalan tidak membawa erti apa-apa pun dalam hidup aku..tak mungkin kan aku dapat putar kembali masa dan belajar sesungguh yang mungkin..jikalau laa dapat aku undur kan masa mau saja aku ubah segalanya biar menjadi sempurna..Natasha..Nabi tak suka umat nya mengeluh..dengan cara ni saja dapat aku mengubat hati aku supaya kembali tenang..aku sedar yang semua ni berlaku atas kelalaian aku sendiri..aku tak patut salah orang lain..masih terngiang-nginga pesan Mama.."orang akan pandang kita bila kita pandai dan ada kedudukan"..hee..macam lelaki jugak laa..depa mesti nak cari calon isteri yang cukup ilmu di minda dan akal kan..macam tu jugak laa perempuan..obviously kan..Ya Allah berikan lah aku peluang untuk mengubah segala nya..


Ya Allah..aku mohon kepada Engkau..aku mohon Engkau permudahkanlah segala urusan ku..aku mengharapkan yang terbaik..berikanlah aku kekuatan untuk menempuh segala dugaan dan cabaran yang Engkau berikan..Ya Allah.." Amin..
Regards,
Natasha Aziz