click!! click!!

MenjejakiSaya

Saturday, December 25, 2010

beraniKAH KAU berterus terang..!

Nak cerita tentang keberanian..Selalu istilah berani nih lebih familiar di gunakan untuk kaum lelaki..Padahal perempuan pun berani pe..Aku sebenarnya tak berani sangat pun..kena tengok pada situasi..Kalau untuk menegakkan benda yang betul, automatically aku akan bertukar menjadi berani gila babeng..!!hahaha Aku nampak lembut..tapi tak selembut yang disangkakan..Orang yang kenal rapat dengan aku tahu laa aku macam mana kan..:)
Ok..nak bercerita tentang keberaniaan berterus terang.."Kau berani berteus terang tak?"..
Sejujurnya manusia akan berterus terang untuk meluahkan isi hati sendiri..tak kira laa dalam percintaan atau kehidupan seharian..
Kita akan berterus terang menyatakan perasaan kita..Bagi aku nak berterus terang nih mengambil masa jugak laa untuk mengumpul keberaniaan sebelum nak pegi cakap kat orang tuh..Kekadang kita takut bila berterus terang akan melukakan atau mengguris hati seseorang atau mungkin kita takut untuk mendengar respon atau maklum balas dari orang tu..
Contoh.."Saya suka awk laa..ada timbul perasaan sayang kat awk"..
Bila dah berterus terang macam tu..Orang yang mendengar mungkin akan terkesima..terkelu..terdiam..Dan kita sebagai orang yang berterus terang tu sanggup ke terima respon sebegini "Saya tak tahu nak cakap apa..terkejut dan macam tak percaya.." Kita mesti nak orang tu cakap.."Ye..saya pun sebenarnya ada berperasaan macam awk"..:)

Mungkin benda nih telah terjadi dalam diri aku..Aku perlu kumpulkan kekuatan untuk meluahkan atau menjawab kembali sesi BERTERUS TERANG itu..!

I'm proud to say..Aku berani untuk berterus terang..!! Bila kita simpan nanti kita akan hidup tak tenang..Malam-malam akan datang keserabutan jiwa..Mula mencari orang atau menganggu tidur malam seseorang..bahahahah..i'm sorry to those yang aku terkacau malam-malam buta..:)

Regards,
Natasha Aziz.