click!! click!!

MenjejakiSaya

Sunday, December 12, 2010

kau BOMOH aku..aku BOMOH kau..

12:31 a.m..12/12/2010..
hee..tarikh yang cantik..dulu cita-cita nak kahwin time tarikh ni..lawa kan tarikh ni..malang..jodoh tak datang lagi..owhh..aku tunggu anak raja mai masuk minang..!! tak pe..kita pilih tarikh lain pulak laa..12/12/2012..cantik jugak..hahah ceh..gedik!!
Tadi dalam kereta dengar Mama Papa sembang..aku suruh Mama on radio..lagu punya kuat pun aku still boleh dok pasang telinga dengar depa sembang..seronok kadang-kadang dengar depa sembang..hahah tadi depa dok sembang pasal ilmu alam ghaib..aiiishhh..sembang time malam pula tu..dok belakang meremang..Papa kata anak buah dia dok sembang pasal "TARIK DUIT" dari alam lain..aku tak faham masa mula-mula dok dengar..bunyi macam pelik..menurut cerita Papa, anak buah dia kata ada sorang Pak Imam yang boleh tarik duit dari alam lain..kononnya "harta karun"..betul ke?? dengan syarat kita ada barang yang lama..contoh macam keris, batu delima atau mungkin lesung batu yang dah berlubang..haha Mama ada beli satu lesung batu yang dah berlubang..macam nak suruh Papa pi mintak Pak Imam tu try tarik duit guna lesung batu tu..! benda ini terpulang kat individu laa nak percaya atau tak..tapi yang pasti memang ada alam lain =))
                                                  **************
Ok..kembali ke tajuk asal..
9tahun lepas..nak cerita pasal bomoh membomoh ni..benda nih sendiri jadi kat family aku..biasa laa manusia tak boleh tengok orang senang..mula muncul perasaan hasat dengki..benda ni jadi dekat adik bongsu Mama..tak tau siapa yang "hantar" kat Mak Su..errmmm..isshh..seram pula aku nak cerita malam-malam ni..tak pe laa..aku sambung esok pagi je laa cerita nih..biar cerita ni tergantung di sini dulu buat seketika..hahah aku tak seberani mana pun..terpaksa undur diri untuk ke kamar beradu..Continued..:)

Regards,
Natasha Aziz.