click!! click!!

MenjejakiSaya

Friday, December 24, 2010

she @ he was CHEATING on me..:(

5.40 p.m..
24DEC2010..

Start blogging balik setelah beberapa hari busy ke sana ke sini urus pindah rumah..letih..dua hari balik Kuantan..packing all the things..sangat penat..serius..rasa nak tercabut tulang..hehee..banyak sungguh barang kat rumah yang aku sangka rumah aku kurang dengan barang-barang..bila dah kumpul barang satu rumah..mau 4 biji lori jugak la penuh..Petang ni pun Mama Papa duk kalut kemas rumah..nasib baik ada budak-budak Papa datang tolong..Banyak barang yang rosak gara-gara orang yang tolong angkat barang tak cermat..yelaa..korang angkat barang orang kan..bukan barang sendiri..so boleh laa main campak baling je kan..kesian Mama..sedih tengok barang-barang dia pecah..kolam air terjun Mama habis pecah..macam tembikar terbuang..:( tak pe Mama..nanti kita beli yang lain..kita suruh Papa bayar..hee..

                                                                 ************

Ok..kembali ke tajuk asal..Pernah dengar perkataan TIPU tak?? mesti lah pernah kan..kadang-kadang tipu memang perlu dalam kehidupan..tapi jangan selalu digunakan..nanti banyak hati yang terguris..Setiap orang pasti akan merasa ditipu atau menipu..aku pun tak dapat lari dari situasi itu..Aku juga pernah menipu..Aku juga pernah ditipu..Aku tipu bersebab..Kekadang aku tipu Mama Papa untuk mengelakkan mereka risaukan aku..biar aku je tanggung sendiri..tak perlu nak bagitau Mama Papa..memang tak dinafikan, ada sesetengah perkara aku tak mampu nak selesaikan sendiri..aku perlukan mereka untuk tolong aku..sejauh mana marah aku..sejauh mana benci aku..aku sentiasa perlukan mereka di samping aku..no matter what..:) Au cuba untuk jadi anak yang baik..cuba untuk penuhkan permintaan Mama Papa dulu..aku ketepikan kehendak sendiri..
Masa aku umur 12tahun..Mama Papa sembunyikan sesuatu dari aku dan Kak Ngah..Aku tak tau nak katakan mereka sembunyikan sesuatu atau MENIPU kami berdua..:(  Mungkin mereka ada sebab tersendiri yang aku tak mengerti..susah untuk aku terima..biar lah aku dan Kak Ngah yang faham situasi ni..tak perlu aku nak cerita peristiwa itu..Ketika tu Mama secara tak sengaja menceritakan sesuatu yang berkaitan kami dua..Mata bergenang..balik rumah aku dan Kak Ngah menangis..kami pujuk diri masing-masing..mungkin ini dugaan yang harus kami terima..Mama kata bersyukur kami berdua lahir ke dunia..Mama kata Mama dapat anak kembar yang dua-dua masuk Universiti..Mama kata tak sia-sia bawa perut besar masa mengandungkan kami berdua..
Mama Papa..sejujurnya Kak Long dengan Kak Ngah berterima kasih banyak-banyak sebab MENIPU kami untuk kebaikan..aku terima dengan ikhlas..ermm...ni baru lah dikatakan MENIPU untuk kebaikan..:)
Mama Papa..Kami tak pernah marah tentang perkara itu..Kami sayang Mama Papa..Papa you are my hero..!

                                                               ***********
Situasi yang lain dimana aku ditipu tak tahu sama ada untuk kebaikan atau keburukan..no idea with that..kena tanya kat orang yang berjaya menipu aku selain kedua orang tua aku yang berjaya MENIPU aku untuk 12tahun lamanya..:)
Dengan bangganya aku nak bagitau yang aku tak pandai bercinta..! sering kecundang atau terbabas..hahah macam kemalangan yang mengorbankan banyak nyawa..!..
Kejadian pertama..aku gagal bercinta..hahhah berdebar nak cerita balik..malu nih kalau family baca..Dah nama pun lelaki..sejauh mana baik dia..sejauh mana alim dia..dia tak dapat lari dari insan yang bernama PEREMPUAN..Obviously kan..! kalau anda lelaki mesti anda akan faham apa yang aku sedang sampaikan..Disini bukan aku nak kata semua lelaki memang macam tu..Papa aku yang aku sangka baik di depan Mama sometime dia pun menipu wanita yang dinamakan ISTERI..lumrah manusia kot..Papa menipu bersebab..Mama bukan pemaaf orangnya..even Mama kata dah maafkan Papa tak jauh di lubuk hati dia aku tau Mama tak maafkan Papa sepenuhnya..aku pun macam Mama..tak mudah maafkan orang..hee..aku mungkin kata "ye..saya maafkan awk.."hee..honestly aku tak maafkan sepenuhnya..fail bercinta bila si dia kantoi send msg..masa tu umur aku baru 19tahun..bodoh budak lagi..aku tak faham kenapa perlu dia tipu aku..pasang dua dalam satu masa..tu belum kahwin lagi..kalau dah kahwin kemungkinan nak beristeri 4 sangat tinggi..! Mama pun tak berapa suka dia..hahahh sebab tu gagal kot bercinta..satart pada situ aku tak pernah serius dengan mana-mana manusia yang bernama LELAKI..hahhaha tak ada lelaki pun boleh hidup..tu laa prinsip aku dulu-dulu..Masa mula dapat msg yang salah tu..aku menangis 3hari..bengkak mata..time tu kat Uitm Arau..diploma..duk hostel lagi..aku tak lalu makan..berat badan turun gila babi..! lepas kejadian tu aku sendiri amik keputusan putus..aku tak mau dia..dalam mimpi pun tak ingin dia muncul..!

                                                                       ***********

Situasi dimana kawan aku menipu aku..aku tak tau aku sayang dia sebagai kawan atau more than that..biar lah..aku tak amik serius sangat tentang perasaan ni..yang aku nak tekan kan di sini.."kenapa awak tipu saya?"..Ok..kalau boleh nak awak jawab sekarang..tapi biar lah..benda dah jadikan..Pian pernah kata kat Kak Ngah.."dia mulakan persahabatan korang dengan penipuan.."..
Aku cuba untuk faham sedalam yang mungkin dengan kata-kata Pian..maksudnya disini..kalau kita benar-benar ikhlas nak berkawan kita tak akan tegar untuk menipu kan..! itu dari sudut pandangan aku..
Tak perlu untuk aku sebut nama kau disini..kau pasti tahu itu kau.."awk tipu saya.."susah ke awak nak jujur..saya tak berani nak luahkan benda nih..saya takut awk kata saya emo..24OCT2010..awk pegi jumpa dia dulu sebelum dtg jumpa saya..awk suruh saya keluar..tapi hati saya berat nak keluar..sedangkan saya boleh keluar time tu..ermm..saya dapat rasa something..ada sesuatu yang saya tak tahu.."awk..saya dapat rasa benda tu walaupun awk sembunyi sejauh mana pun.."
Bergenang mata aku bila di fikirkan kembali..rasa sayang yang pada mulanya mungkin ada untuk awak kini telah jauh pergi..aku mungkin tak dapat nafikan kau memang baik..aku cuba mengajar diri aku untuk maafkan kau..hope it will work..:)
Natasha kau jadi perempuan jangan lemah..!..hee...

Regards,
Natasha Aziz.