click!! click!!

MenjejakiSaya

Sunday, December 12, 2010

kau BOMOH aku..aku BOMOH kau..(Part 2)

Lokasi : Kamar beradu..:)
Masa : 9:48 a.m.
Tarikh : 12/12/2010.

                                                                         ************

Selamat pagi!!..hee..seperti biasa aku baru bangun..and sekali lagi im proud to say aku terbabas Subuh lagi !..huhuu..dah set jam nak bangun Subuh..tapi selalu tak sedar..hampeh..sia-sia je jam hand phone aku berbunyi..tidur mati..tak sedarkan diri bila dah dapat tidur..Semalam pukul 2 a.m..if im not mistaken..Papa Mama keluar pergi melawat isteri kepada anak buah Papa yang kehilangan dua putera kembar..Baby tu tak sempat nak lahir..baru 5bulan dalam kandungan..mesti ibu baby tu sedihkan..hilang dua anak..Sedekahkan Al- Fatihah je laa..:(
                                                                 *****************

Ok..semalam aku ada cerita pasal bomoh membomoh kan..sekarang aku akan cuba recall balik kejadian 9tahun yang lepas..
Kami semua dalam rumah tak perasan pun Mak Su kami ada "benda" di dalam badan dia..patut laa badan dia kurus je..kurus maksud aku boleh nampak tulang..padahal dia makan hari-hari punya la banyak..penuh pinggan kalau isi nasi..tapi badan dia still macam tu..hee..aku kurus ada cutting ok..!umur dia dah 30 tahun kot kalau tak silap..dulu sebelum dia tinggal dengan kami..dia tinggal dengan Tok kat kampung..masa tu aku kecik lagi..
Perubahan dia setiap hari makin di perhatikan oleh Tok dan Mama aku..Kejadian pertama yang aku masih ingat..masa tu Anugerah Industri Muzik..ke berapa aku tak pasti..yang pasti masa tu kumpulan Raihan sedang membuat persembahan..Aku Kak Ngah Mak Su Tok Mama je yang tengok TV..yang lain semua dah naik atas tidur..time tu adik aku Talia dengan Tana kecik lagi..Talia setahun..Tana berapa bulan tah..heee..depa tak ingat pun cerita ni..
Malam tu Mama saja gatal nak suruh Mak Su baca Al-Fatihah..Dia baca..tapi separuh..lepas tu dia jerit..nyaring gila..macam dia betul-betul sakit..aku yang time tu memang berada betul-betul depan Mak Su..gila takut..dengan spontan aku panjat sofa..lari..hahah Kak Ngah pun sama..Pi cari Papa kat atas..huu..cuak!..serius tak tipu..pertama kali dalam hidup tengok orang kena rasuk macamtu..Mak Su menjerit boleh dengar satu rumah..Papa turun bawah..aku dengan Kak Ngah dah kunci bilik..takut kalau-kaalu Mak Su lari naik kat atas..aku pegang Yassin..sambil baca macam-macam surah yang keluar dalam kepala otak aku..Malam tu orang memang penuh..jiran belakang rumah semau mai..orang masjid pun mai jugak..
Lebih kurang 30minit macam tu aku dengan adik-adik aku turun bawah..nak tengok apa yang terjadi..kami dok kat tangga..ramai-ramai beratur..time tu "benda" tu tengah berinteraksi dengan Pak Imam tu..takut dengar suara Mak Su..tu bukan suara dia..suara dia garau..macam lelaki..dia boleh bercakap Hindu..biar betul..bila masa pula Mak Su aku pi kelas Tamil..aiissshh..memang sukar nak percaya..segala macam ayat Tok Imam tu baca..pegang ibu jari kaki Mak Su aku..dia jerit sakit..sedih tengok..Bila Tok Imam tu berinteraksi dengan "benda" tu..ada laa beberapa dialog yang agak seram bunyi..Tok Imam tu tanya.."hang sapa?? sapa hantar??" lepas tu "benda" tu jawab dengan nada sinis dan main-main.."aku masuk dalam badan dia tapi tak tau nak keluar" lepas tu dia gelak gembira..cehh..kurang ajar punya "benda"..dia boleh buat loya buruk tak tentu pasal..
Ok..benda ni bukan berenti sampai sini saja..dah banyak orang Mama Papa bawa Mak Su..tapi tak baik jugak..Mak Su seolah-olah berada kat dunia dia saja..banyak duit Mama Papa habiskan untuk Mak Su..Mak Su tak kahwin lagi..abang dengan adik lelaki Mama yang sepatutnya jaga adik depa tapi depa lepas tangan..Mama yang ambil Mak Su dan jaga..Tok pun Mama jaga jugak..harap suatu hari nanti aku boleh jadi macam Mama..kesian Mama Papa..benda ni berlanjutan selama beberapa tahun..kadang-kadang sampai aku rasa Mak Su tu "hantu bernyawa" dalam rumah..aku tak berani dekat dengan Mak Su..aku lemah semangat..lepas aku tengok Mak Su kena rasuk..seminggu semangat aku tak betul..hahaha siap Mama kena pi ambil air penawar..nak pulih semangat aku..tapi Alhamdulillah sekarang benda ni dah beransur pulih..dulu tiap-tiap Maghrib Papa akan pasang Yassin kat radio kuat-kuat..katanya nak bagi "benda" dalam rumah keluar..

                                                    ****************
Istilah bomoh membomoh ni dah lama aku dengar..asal dengki je kat orang tu panggil bomoh..dah tak ada cara lain ka..lama-lama kaya bomoh kat Malaysia..kadang-kadang ada yang nak bomoh power siap pi sempadan lagi..guna bomoh Siam..pernah dengar bomoh SAKAI..depa cakap bomoh Sakai nih power laa kononnya..kawan Tok aku dok sembang dengan Tok aku pasal bomoh sakai..kawan Tok aku kata bomoh sakai buat susah nak baik..isshh..berdosa betul..Menurut Tok aku lagi..Tok kata kawan dia dulu-dulu masa muda selalu "pakai".."maksudnya untuk kelihatan cantik..hahahah teringin jugak nak "pakai"..kot-kot senang jejaka-jejaka nak jatuh hati..tapi tu kan syirik..macam guna jin dan syaitan untuk dapatkan cinta..cewaahh..aku pun kurang mahir pasal bomoh-bomoh nih..kena tanya orang tua laa..depa lagi pandai..kalau sembang dengan Tok dengan Mama confirm sampai esok pagi pun tak habis..depa teruja sikit bercerita pasal alam-alam lain nih..aku pulak bukan jenis kuat semangat macam Mama dengan Tok..hahha dalam family aku paling "pondan" kot bab-bab hantu nih..

                                                 ********************
Kadang-kadang terfikir jugak..orang yang suka buat orang ni tak takut ke esok masa nak mati susah..family aku tau sapa yang "hantar" semua nih..kami tak balas pun..cuma "hantar kembali" benda yang ampa tertinggal..kami tak perlu "benda-benda" tu..tiada ruang kat rumah kami untuk "benda" tu..tak pe laa..semua yang terjadi boleh memberi pengajaran kepada family aku agar lebih berhati-hati ketika berkawan..takut ada yang terdengki pula..Mama pun selalu pesan..nak bercinta jangan sampai orang sakit hati..hahah nanti tak pasal kena dibomohkan pula..huuisshh..mintak simpang..!
Ok..dah laa sampai kat sini..dah tak larat nak recall pagi-pagi ni..penat..breakfast pun belum..hee..turn adik aku guna laptop untuk online Facebook..
nak pi turun bawah minum Nescafe Latte..hee...

Regards,
Natasha Aziz.