click!! click!!

MenjejakiSaya

Sunday, January 16, 2011

run AWAY..

Cukup panjang kah kaki Kau untuk lari..lari dari kenyataan..Tak kuat dan tak cukup berani untuk meletakkan diri Kau di situ..??? Cuba untuk mencari satu penyelesaian..Yang pasti itu semua tak mudah seperti yang di sangkakan..Mata seolah-olah sudah akrab dengan butir-butir jernih air mata..Kekadang timbul rasa benci terhadap diri Kau sendiri..Kenapa Kau begitu lemah..Bukan selama ni Kau bangga Kau kuat?? Kau tak mudah menangis.."Please be back yourself!!"

                                                          ********************

Sebelum balik Arau..Aku ada perselisihan faham dengan Mama Papa..since 3January aku tak pernah balik lagi rumah..Sejujurnya aku sangat rindukan rumah..Mama msg aku..Aku seolah-olah dah tawar hati dengan semua itu..Aku bukan cuba mengelak untuk tidak bailk..cuma aku agak busy dengan assessment..owh Mama..Kalau Mama baca blog nih..nak Mama tahu yang i'm really miss you..Ok..bila aku on Facebook..Adik-adik tanya "Kak Long tak rindu kami ke?"..sumpah aku rindu..tunggu CNY..aku balik..hee..dah gaya rupa orang yang dok study kat overseas pula..:)
                                                           ********************

Semalam balik dari rumah Aliyah..dia dah selamat bertunang..agak penat..a lot of thing kena prepare..dari hiasan rumah hingga lah ke bahagian dapur..Di saat aku busy..dapat juga aku melupakan segala masalah yang bersarang dalam minda aku ni..And bila sampai Arau..duduk di ruang tamu..OC balik..OC cakap.."Tasha aku ada benda nak bagi tau..tapi tak pe laa..lama-lama nanti hang tahu laa"...Hati aku berdebar-debar..aku dapat rasakan ada sesuatu yang tak kena..OC nak pindah rumah lain..Mata aku berkaca lagi sekali..again and again..owhh..Tak dapat terima semua nih..OC jaga aku sangat baik..Perasaan malu hilang di saat aku menangis di hadapan empat orang housemate aku..seboleh-bolehnya aku tak berniat untuk tunjuk air mata aku..
"Ya Allah..aku tak ingin kehilangan sahabat yang banyak tolong aku..Engkau bukakanlah hatinya agar berubah fikiran..Amin.."

                                                          *********************

Pernah dengar tak pepatah ada sebut.."Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang betul buat kita.."

Regards,
Natasha Aziz.