click!! click!!

MenjejakiSaya

Saturday, January 1, 2011

aku TAK SAMBUT new year..! :)

Bangun pagi..owh..2011..
Bangun agak lewat hari ni..hee..seperti kebiasaan..suka bangun lewat..
Aku tak ada azam tahun baru lagi nih..gila lah..! dah masuk tahun 2011..
Malas nak berazam tinggi bagai gunung..huu..takut tak tercapai..terpaksa carried forward (c/f) ke tahun hadapan pulak..Alhamdulillah..Azam tahun 2010 semua tercapai..sipi-sipi kot..hee itu tak pasti..
Aku kan skema..kebanyakkan azam tahun baru aku semuanya pasal study..! pasal cinta tak ada kot..cinta tu kemudian lah..
Tahun lepas azam nak bagi pointer naik..yeaahh..*bangga..naik..! success..:) Walaupun study tanpa kata-kata semangat dari Mama..Mama kurang sangat ambil tahu pasal study..hahahha result aku keluar pun dia tak tahu..Yang dia tahu aku mesti GRAD..! owhh Mama..
Papa sangat supportive..Selalu msg suruh study..at least sehari mesti ada msg berbunyi.."Jangan lupa solat. Belajar betul-betul..Pastikan buat ulangkaji.."huu..itulah Papa..<3
Kadang-kadang terbabas juga aku..nama je ada jadual belajar lah..siap buat buku diary belajar lagi..tapi..errmm kecundang..:(

                                                              ***************

Ok..azam tahun baru aku..
# Dean list..! insyaAllah..
# Practical training..wee...hee..nak perform..! Kalau boleh nak tempat practical yang dekat dengan rumah je..:(
# Nak lebih consistent jaga kesihatan..Aku minor talesmia..Bahasa inggeris Thalassaemia. Adalah penyakit kecacatan darah. Talesmia merupakan keadaan yang diwaris. Kecacatan gen menyebabkan hemoglobin dalam sel darah merah menjadi tak normal. Orang yang menghidap talesmia tidak dapat menghasilkan hemoglobin yang cukup untuk darah mereka.Hemoglobin adalah sel darah merah yang mengangkut oksigen daripada paru-paru keseluruh tubuh. Semua tisu tubuh manusia memerlukan oksigen. Akibat kekurangan sel darah merah yang normal pesakit kelihatan pucat...
Aku dengan Kak Ngah minor talesmia..bukan major..! kalau major dah lama tak hidup..huu..Aku kerap letih..badan tak normal..berat susah naik..even makan banyak macam jin..! time period..owhh sangat lah lemah..hee..budak UiTM sibuk derma darah..aku tak boleh..hanya mampu melihat dari jauh..
Jadual kelas kadang-kadang sangat lah padat..aku macam mayat hidup berjalan ke hulu hilir pergi kelas..bangun pagi muka aku memang lah horrible..:( Sorry roommate..kena tengok muka aku..yang tak cukup darah..Aku lari tak sampai 10minit boleh semput macam orang tua umur 80tahun..hee..stop..banyak tu je info pasal talesmia..melalut..! Mama dengar mesti sedih nih..Bunyi dah gaya anak dia nak mati..:)
# End half of the year..nak cari cinta..bahahaha..mai-mai sapa nak bercinta dengan aku..owh..make sure naa ANDA bukan pesakit "talesmia"..heee..susah nak kahwin nanti..


Lastly.."Happy New Year..Papa Mama Kak Ngah Nabila Boy Talia Tana Tok Mak Su !!"
and tak lupa juga kepada teman-teman..! Moga tahun ni lebih baik dari tahun lepas..Aminn...


                                                              ****************

Petang ni nak kena pergi shopping..huh...buat preparation nak balik Arau..


Regards,
Natasha Aziz.