click!! click!!

MenjejakiSaya

Wednesday, January 12, 2011

tears*

Aku mencari ruang kosong petang ini untuk mencoret keluhan..kekesalan??..Aku biarkan pertanyaan itu tanpa sebarang jawapan..
Aku penat untuk berhadapan dengan situasi ini..Aku tidak ingin kelihatan seperti "perempuan lemah"..Perkataan itu tidak pernah muncul atau singgah di benak hati aku..
Aku cuba untuk jadi manusia berhati batu..
"Ya Allah..kenapalah engaku kurniakan aku hati dan perasaan.."
Mungkin ketika ini aku kelihatan seperti manusia yang tidak tahu bersyukur..:(
Perlukah aku luahkan setiap bait-bait kata yang engkau lafaz kan kepada aku?..
Patut kah aku menangis meraung bagai orang gila di saat menatap gambar kau..? hati aku luka..Saat ni aku memerlukan Mama.."Mama..andai Mama ada kat sebelah kami..kami nak je menangis..nak peluk Mama.."
Kecundang jua aku hari ini..butir-butir jernih jatuh membasahi pipi..Aku terduduk di balik pintu bilik disaat roomate aku keluar pergi kelas..Menangis sendiri..
sumpah.! aku tak kuat untuk semua nih..aku tak sekeras batu..aku tak tahu apa harus aku buat..haruskah aku lari dari semua masalah..sedangkan aku tahu itu bukan jalan penyelesaian yang terbaik..:(
Aku tak minta untuk berada di situasi sekarang..Aku tak pilih untuk semua ini..Andai aku punya kuasa untuk menukar segalanya kan bagus..owhh..itu hanyalah ilusi..Aku tak sekuat yang kau sangka..Aku mampu senyum depan kau..Aku mampu gelak ketawa untuk kau..Aku cuba untuk memahami kau..Aku cuba membuat pelbagai andaian..hanya semata-mata untuk memujuk hati aku supaya berada dalam keadaan tenang..setenang yang mungkin..
                                                               ************
Ketika dam saat ni..Aku hanya mampu berdoa agar Allah s.w.t. memelihara hati aku dari kekecewaan dan kegagalan..
"Ya Allah..Aku tak kuat untuk semua ini.."
Hanya air mata yang mengiringi kesedihan aku..Aku bukan jenis yang tunjuk kesedihan atau berkongsi kedukaan dengan insan di sekeliling aku..Aku hanya mampu pendam..Pandang jauh-jauh..Renung sedalam yang mungkin..Cuba untuk mencari jalan keluar..Tapi..Aku tak jumpa..Terlampau gelap jalan yang aku sedang lalui..Kejam kah aku andai kata aku pernah mendoakan kematian kau..? huu..Kejam kah aku andai kata aku pernah berdoa agar tidak pernah kenal dengan kau..Kejam kah aku andai kata aku pernah mendoakan kegagalan kau..seperti mendoakan agar kau jatuh atau terhempas tinggi dari awan biru..:(
"Ya Allah..Sejujurnya aku bukan lah insan sekejam itu.."
                                                             *************

In relationship, if there's no sense in waiting, then move on. If u feel that u are not valued by the person u love, then let go..even its hurt..:)


Ya Allah..Aku terima dengan redha segala dugaan dan cabaran yang Engkau berikan..Aku mohon agar Engkau kuat dan tabahkan lah hati ku ni..:)


Regards,
Natasha Aziz.